Lancia’nın yeni çağının ilk temsilcisi: Pu+Ra HPE

Lancia, markanın elektrikli geleceğinin birinci temsilcisi olan Pu+Ra HPE konseptini tanıttı.

Yeniden yapılanan markanın önümüzdeki 10 yıllık vizyonunu temsil eden konsept, Yeni Ypsilon’dan başlayarak, Lancia‘nın gelecekteki tüm modellerine ilham verecek.

Menzil, şarj mühleti ve tüketim açısından dikkat çeken özelliklere sahip konsept model, birebir vakitte Cassina ile yapılan işbirliği sayesinde İtalyan mobilya tasarımı dünyasından ilham alan birinci araba olma özelliğini de taşıyor.

Lancia Pu+Ra HPE, 700 km’nin üzerinde menzil, 10 dakikadan biraz fazla şarj mühleti ve 100 km’de 10 kWh’den az güç tüketimi ile elektrikli arabaların standartlarını daha da geliştiriyor.

Lancia Pu+Ra HPE, yeni Ypsilon’da bulacağımız SALA sanal arayüzü ile donatılmış birinci araba. SALA sayesinde Lancia, ses, klima denetimi ve aydınlatma fonksiyonlarını merkezileştirerek arabanın içindeki ortamın bir düğmeye dokunarak yahut sesinizin tonuyla uyarlanmasını sağlayan Chameleon ve TAPE teknolojilerini benimseyen birinci Stellantis markası olacak.

Tasarım

Yeni konsept, markanın yeni tasarım lisanının prensiplerini büsbütün somutlaştırıyor; arabaların hacimlerinin daire ve üçgen üzere temel ve ikonik formların kesişmesinden yaratıldığı saf ve radikal bir tasarım lisanını hayata geçiriyor.

Konsept arabanın ismindeki Pu+Ra, markanın yeni, saf ve radikal tasarım lisanını tabir ederken, HPE, tümü etraf dostu, heyecan verici ve gelişmiş bir arabası vurgulayan Yüksek Performanslı Elektrik anlamına geliyor. Bu ortada HPE kısaltmasının birinci sefer 1970’lerde Lancia Beta için kullanıldığını hatırlatalım.

Model, en yeni kuşak pigmentlerle sıvı metal kullanılarak üretilen sıcak yaldızlı mavimsi yeşil rengiyle, vakitsiz dizayna sahip Lancia Flaminia Azzurro Vincennes’e hürmet duruşunda bulunuyor.

Geçmiş ve gelecek ortasındaki daima diyalog, aerodinamiği, sürdürülebilirliği ve hacimlerin akışkanlığına dayalı aerodinamik bir dizayna sahip Aurelia ve Flaminia’yı hatırlatan, arabanın ardına gerçek alçalan akıcı yanal çizgilerle tabir ediliyor.Yanlardaki rozetler, markanın yeni görsel kimliğinin bir tabiri olan yeni Lancia logosuna konut sahipliği yapıyor. Markanın köklerinden ilham alan ikonik yuvarlak farlarıgörebildiğimiz art kısımda efsanevi Lancia Stratos’a gönderme yapılıyor. Ön kısım üç ışık huzmesi ile geleceğe taşınan tarihi Lancia ızgarasını tekrar yorumluyor.Yenilikçi dairesel çatı, markanın yeni tasarım lisanını yansıtırken, panoramik bir görünüm sağlıyor.

Lancia ve Cassina

Yaklaşık 100 yıllık tarih, yenilik ve araştırmanın sonucu olarak bilgi birikimini artıran Cassina, artık de tecrübelerini otomotiv dalına aktarıyor ve Lancia’nın konsept modelinde değerli rol oynuyor. Arabanın dizaynına yeni bir bakış açısı getiren Cassina, aracı bir mesken üzere itinayla dekore etmiş. Sonuç olarak, Lancia Pu+Ra HPE’de oturma odasındaki döşemeli öğeler, çok fonksiyonlu bir merkezi öğe olan sehpa, gereçlerin rengine ve tutarlılığına verilen büyük ehemmiyet ile halının sıcaklığı bir konut ortamını anımsatıyor.

İtalyan mobilyalarının dizaynındaki ilham, Vico Magistretti tarafından Cassina için tasarlanan Maralunga koltuklardan ilham alan yuvarlak halıda ve ön koltuklarda besbelli. İki bağımsız tekli koltuk, eşsiz oranlara ve eşsiz, mert bir kromatik biçime sahip.

Saf geometrik formlar, yeni yuvarlak masalarda, orta konsolda ve tek bir yuvarlak cam modülüne dayanan gösterge panelinde tabir ediliyor. Büyük pencereler yolcu bölmesini doğal ışıkla doldurmaya yardımcı oluyor ve sıcak bir İtalyan konutunun tipik hissi yansıtılıyor.

Son olarak panjurlar, Lancia Beta HPE’yi ve mimari dünyasını anımsatarak yolcu bölmesine doğal ışık ve gölge yansıtırken, orta kısımda SALA ve fonksiyonlarıyla etkileşime giren parlak bir teknoloji ögesi haline geliyor.

Otomobilin iç kısmında Lancia’nın 10 yıllık stratejik planında belirtilen kıymetlere uygun olarak sürdürülebilir gereçler kullanılmış ve dokunulabilir yüzeylerin yüzde 70’i eko-sürdürülebilir gereçlerden yapılmış.

Elektrifikasyon stratejisi

Stellantis’in elektrifikasyon stratejisine uygun olarak Lancia, Yeni Ypsilon’u 2024’te hem hibrit hem de elektrikli versiyonlarıyla piyasaya sürecek, 2026’dan itibaren yalnızca yüzde 100 elektrikli arabalar satışa sunulacak ve 2028’den itibaren Yeni Delta’nın gelişiyle eş vakitli olarak, marka elektrikli modeller satacak.

Lancia Pu+Ra HPE, yüzde 100 elektrik manifestosunu oluşturuyor. Pazar lideri performans için menzil, şarj mühleti ve verimlilik açısından markanın önümüzdeki 10 yıl vizyonunu tanımlıyor.

SALA , ses, iklim denetimi ve aydınlatma fonksiyonlarını bir ortaya getiren minimal ve akıllı bir sanal arayüz olarak konsept modelde karşımıza çıkıyor. Bu sayede şoför ve yolcular, arabanın iç ortamını sırf bir düğmeye dokunarak yahut hatta seslerini kullanarak ayarlayabiliyor.

SALA, Immersive (Sürükleyici), Wellbeing (Esenlik) ve Entertainment (Eğlence) olmak üzere üç mod ortasından seçim yapmasına imkan tanıyacak. Sürükleyici modda birinci kere bir arabada piyasaya çıkacak olan ve yolcu kabininin atmosferini dış ortama nazaran uyarlayabilen, sesi, havayı ve ışığı buna nazaran ayarlayabilen Stellantis Chameleon teknolojisi sayesinde sürüş deneyimini zenginleştirecek. İyilik, Stellantis Yapay Zeka’nın takviyesi sayesinde, TAPE (Uyarlanmış Öngörü Deneyimi), şoför ve yolcuların değişen ruh hallerini evvelden kestirim ederek, araçta daha düzgün bir atmosfer sunacak. Eğlence ise, bekleme müddetlerinden yararlanmak için sinema akışı yapma, görüntü oyunu oynama yahut toplumsal ağlarda gezinme imkanı sunacak.

>

Kaynak: Carmedya.com / Araba

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir