Sosyal medyayı doğru kullanan başkan adayları bir adım önde!

GÜLSÜM YILDIRIM/HERKES DUYSUN

BURSA (İGFA) – Türkiye, yerel yöneticilerini seçmek için 31 Mart 2024 Pazar günü yapılacak mahalli idareler seçimi için sandık başına gitmeye hazırlanıyor. Seçmene ulaşmayı hedefleyen adaylar, birbirinden farklı prosedürlere başvuruyor. Bu yolların güçlü araçlarından biri de toplumsal medya.

Seçim kampanyalarında toplumsal medyanın tesirlerine yönelik Herkes Duysun’a açıklamalarda bulunan Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi Görsel İrtibat Tasarımı Anabilim Dalı Başkanı ve Bilişim Teknolojileri Uzmanı Prof. Dr. Ali Murat Kırık, gaye kitleye yönelik stratejilerin oluşturulması gerektiğine vurgu yaptı.

“HEDEF KİTLE VE STRATEJİ ÇOK ÖNEMLİ”

Kurumsal siyasetin geçmişi yüzyıllara dayanıyor lakin son yıllarda süratle gelişen toplumsal medya elbet siyasete farklı bir boyut kattı, katıyor. Tesiri ise tartışmalı. Kullanıcı sayısı süratle artan toplumsal medya platformlarında seçmenler, hem adaylarla ilgili görüşlerini hem de bulundukları gölgeyle ilgili olumlu-olumsuz yorumlarını paylaşıyor. Toplumsal medyada paylaşılan bu yorumları takip etmek ve hakikat formda manalandırıp strateji geliştirmek adayların işini hayli kolaylaştırıyor. 31 Mart seçimlerinde de toplumsal medyanın tesirinin ve dijital seçim çalışmalarının epeyce değerli olduğunu vurgulayan Prof. Dr. Ali Murat Kırık, “Sosyal medya platformları, seçim kampanyalarında adayların ve partilerin geniş kitlelere erişimini sağlayarak değerli bir irtibat aracı olarak öne çıkar. Bu platformlar aracılığıyla milyonlarca seçmene ulaşılabilir ve direkt irtibat kurulabilir. Ayrıyeten, maksatlı reklamcılık sayesinde makul demografik kümelere ve ilgi alanlarına uygun iletiler iletilerek daha tesirli bir kampanya yürütülebilir. Dijital seçim çalışmalarının tesirli olması için de kimi adımlar atılmalıdır. Birinci olarak, amaç kitlenin belirlenmesi gerekmektedir. Hangi seçmen kümelerine ulaşmak istendiği, demografik özellikleri ve toplumsal medya alışkanlıkları dikkate alınarak belirlenmelidir. Akabinde, hedef kitleye yönelik bir strateji oluşturulmalıdır. Hangi platformların kullanılacağı, hangi cins içeriklerin paylaşılacağı ve nasıl bir irtibat üslubunun benimseneceği belirlenmelidir.” tabirlerini kullandı.

YANLIŞ BİLGİLER GÜVENİLİRLİĞİ SARSABİLİR

Sosyal medya üzerinden yapılan seçim çalışmalarında yüksek kaliteli içeriklerin üretilmesinin kıymetine dikkat çeken Kırık şu sözleri kullandı:

“Görseller, görüntüler ve infografikler üzere görsel içerikler, metinlere nazaran daha fazla ilgi çekmektedir ve kampanyanın tesirini artırabilir. Ayrıyeten, seçmenlerle etkileşim kurmak da kıymetlidir. Sorular sorarak, anketler düzenleyerek ve yorumlara cevap vererek seçmenler kampanyaya dahil edilmelidir.

Reklam ve sponsorluk imkanlarının da kullanılması, gaye kitleye daha tesirli bir biçimde ulaşmayı sağlayabilir lakin bu süreçte, toplumsal medya trendlerinin takip edilmesi, uzmanlardan yardım alınması ve palavra haberlere karşı dikkatli olunması da gerekmektedir. Ayrıyeten, siber hücumlara karşı da tedbir alınmalıdır.”

“SEÇMENLER BAHTLARINI ARTIRABİLİR”

Sosyal medyanın halka, kendi politik içeriklerini oluşturma, bunları online olarak yayma ve başka kullanıcılar tarafından oluşturulan içeriklere yorum yapma fırsatı verdiğine değinen Prof. Dr. Ali Murat Kırık, “Etkili bir dijital seçim çalışması yürüten adaylar ve partiler, seçmenler üzerinde daha fazla tesir oluşturarak seçilme talihlerini artırabilirler. Bu nedenle, toplumsal medyanın ve dijital irtibat stratejilerinin hakikat bir formda kullanılması epey değerlidir.” halinde konuştu.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir